Nattligt trailpass i Hjortgården

Jag ville testa att springa på natten i skogen och med pannlampa inför en kommande utmaning, men ville inte springa själv så jag föreslog för svågern att han skulle hänga på. Det var ju ett erbjudande han inte kunde motstå och efter att ha jämfört almanackor kom vi fram till att Kristihimmelfärdsnatten var bäst.

Vi träffades vid Hjortgården strax efter 00 och körde igång.
 
Vi skrattade gott då vi såg skylten för Vildmarksleden....
Allt är väl relativt!
 
Vi tog det väldigt lugnt. Det var beckmörkt och svårt att se vart man satte fötterna även med pannlampa. Dessutom blev jag lite yr, nästan sjösjuk av lampans flackande sken.
Vi matade iaf på och efter 1:40 hade vi klarat av första varvet. Jag kände redan nu att jag inte skulle klara mer än 2 eller 3 varv då Lidingö Ultra fortfarande kändes lite i benen.
 
En korv var bra bukfylla sådär mitt i natten.
 
Vid 02:30 började sakta omgivningen vakna och man började se att det ljusnade lite. Efter ytterligare en timme grydde dagen och antalet fåglar som kvittrade blev bara fler.
 
 
Att springa i skogen när dagen gryr var en helt fantastisk känsla som inte kan beskrivas med ord. Vi bara mös och njöt av den friska luften som blivit betydligt kallare än tidigare på natten.
 
Det var en riktigt blöt tur vi hade denna natt, men alldeles alldeles underbar!!
Blev faktiskt sugen på att göra om den här tokigheten....... nån gång.
 
Distans 30,89 km
Tid 5:36

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0