RetroVarvet 13/4 2013

 
Ett av årets roligaste träningspass var det dags för!
Jag och Håkan hade sagt vi skulle springa ihop, vi träffade även på Långben och Kortben i starten, men de hade så bråttom iväg så vi tappade snart bort varandra.

Efter bara några km började jag känna mig ganska stel och tung i vaderna, konstigt! Dröjde dock inte länge innan jag kom på anledningen, jag hade glömt at äta kolhydrater på morgonen och allt jag ätit var en omelett.

Men jag och Håkan hade så trevligt och sprang och tjötade hela tiden så km rann iväg fort. Vid Älvsborgsbron anslöt Claes och sprang med oss ett tag.

Sen var det dags för vätskekontrollen ute på hisingen, men det fanns tyvärr bara vatten. Måste varit det snabbaste stopp vi gjort nåt år för vi var fort iväg igen.
 

Snart var vi framme vid Nordstan och rundans höjdpunkt! Det är såååå kul att springa därigenom och se alla förvånade människor som väntar på att affärerna ska öppna.

Vi hade i år polishjälp vid vissa övergångar och det var verkligen bra. Kändes tryggt att de stod och stoppade trafiken när vi sprang över de mest trafikerade vägarna. Stor eloge till polisen!!

Vid Heden slöt Mellanben upp med oss de sista km. Hon lät verkligen inte bra, så det var helt rätt beslut av henne att låta bli att springa, men roligt att träffa henne en liten stund iaf.

Runt Ullevi och sen var vi i mål!
 


Jag tog en kexchoklad och fyllde på min rygga med vatten och sen begav jag mig av igen för att springa en bit till hemåt. Fick lite energi av kexchokladen, men kände mig oroväckande stel och trött. Planen var att försöka springa minst 40 km, men det kände jag inte skulle funka så jag omvärderade och siktade på 30 km.

När jag kom in i Partille var benen vansinnigt sega och ville inte springa alls. Fram med pannbenet och fortsätta mata, tänkte inte stanna och det gjorde jag inte heller.

Det gick då inte fort men jag tog mig hela vägen till Partille C där jag hoppade på tåget hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0