VårRuset 13/5 2013

Jag hade då inga höga förväntningar inför VårRuset annat är att ta det som ett snabbt träningspass. Jag har ju knappt tränat nån snabbhet, så nån höjdartid kunde jag inte räkna med.

Sen förra året hade jag däremot en intern tävling mot min chef Helen, där jag vann förra året. I år var jag dock inställd på att hon skulle ta segern.

Jag och Helen startade ihop i ösregnet, men jag släppte henne direkt då hon gick ut i stenhårt tempo. Första km gick på 4:29 vilket jag kände vara alldeles för snabbt för att hålla hela vägen.

Det är ju några backar och jag kände att mjölksyran bara spruta så fort det lutade uppåt. Men jag kämpade så gott det gick och i sista nerförsbacken sprang jag för allt vad jag var värd, men lyckades varken spöa chefen eller förra årets tid.

Tid: 20:13
Plats 50 av 1316

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0