Potatisjoggen 5 km

Kände mig riktigt trött o seg innan start. Det blåste o var lite småkallt, så det fick bli långa tights idag.
Starten gick 15:00.
Jag gav mig iväg o lyckades hitta tempot direkt, låg på ca. 4:20-tempo o det kändes riktigt bra.
Efter 2 km började jag känna mig trött o seg, tempot blev lite sämre, men jag fortsatte jobba på. Efter 3 km, kom jag in i riktigt bra rytm igen. Kunde bara se 3 löpare framför mig, fanns det fler?
De framför mig såg starka ut ända till lilla motförslutet i Brunnsparken, jag höll tempot o gick raskt om två av dem.
Nu var det bara en kille kvar, som var i 12-14 årsåldern. Han tittade oroligt bakom sig hela tiden. Jag såg på honom att han var jättetrött o hade jag lagt in en spurt hade han nog inte kunna svara. De andra jag sprungit om hade försvunnit bakom mig, o jag ville inte rikitgt ta ut mig fullständigt. Så jag höll tempot hela vägen in i mål.
Väl i mål får jag reda på att jag kommit TVÅA av tjejerna o femma totalt sett.
Känner mig helt galet NÖJD!!

Resultat: 22:07

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0