Lidingöloppet 2009

Kände mig så pigg o stark innan start. Vädret perfekt!

Tänkte att jag skulle köra samma taktik som jag gör på GöteborgsVarvet o starta längst bak för att slippa värsta trängseln. FEL!! Nör jag se sprang över startlinjen upptäckte jag att det inte fanns någon tidtagning på starten, alltså togs tiden från start. Flera värdefulla minutrar till spillo.
Dessutom låg jag sist, bakom en massa långsamma männsikor. Trångt var det också, så det var först efter ca. 5 km som det gick att börja springa om.

Jag hade ett riktigt bra tempo t.o.m. 20 km. Löpningen bara flöt på o det kändes så gött.
Sen började loppet på allvar. Det började bli tungt i benen och jag blev både hungrig och illamånde. Men efter lite banan, GT och blåbärssoppa kändes det bättre. Även om uppförsbacken efter 20km är tuff.

Var lite trött men började sen springa på bra igen. Men vid 24 km vrickade jag till foten ordentligt och trodde knappt jag skulle ta mig i mål. De efterföljande 4 km blev det istället merparten promenad innan smärtan och krampen i vristen började avta. Och den sista km fick jag åter upp ett hyfsat tempo.


På det stora hela nöjd med min prestation, då träning hade varit i det närmaste obefintlig två månader innan.
Jag kände mig stark hela vägen (förutom den lätta vrickningen) och löpningen rullade på bra.

Resultat 3.26.55


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0