Vansbro Tjejsim 2009

Detta var det värsta jag varit med om!!!

Vansinnigt strömt då det hade regnat MASSOR veckan innan. 16 grader i vattnet o det värsta av allt MÄNGDER AV KÄRRINGAR som fäktade o slogs så man höll på att drunkna.

Jag ställde mig närmast vattnet för att få en snabb start o slippa trängas för mycket. Men precis innan start knödde sig folk fram o jag hade inte en chans att försvara min plats. Kastade mig ändå i då startskottet gick o försökte ge mig iväg fort. Men det var så sjukt trångt o när man väl började simma så bara flöt man med i sidled.

Så jag hamnade i värsta tänkbara läge, mitt i klungan där folk slogs på armar o ben o jag kände stup i ett hur jag sjönk under vattenytan. Fick PANIK!!! Jag drunkar!! Varför ser ingen mig o räddar mig?? HJÄLP!!
Ingen hjälp att få o jag försöker backa tilbaka o komma undan klungan. Det lyckas o jag bestämmer mig för att ändå försöka ta mig i mål. Skam den som ger sig.

Så jag simmar istället längst ut i Älven där inte en massa människor trängs o jag inte behöver känna lika stort panik. Det är MYCKET mer strömt där o jag ser att de som simmar inne vid bryggan tar ett simtag när jag behöver ta två för att färdas lika långt. Nåja, det känns ok iaf o jag lyckas sakta men säkert ta mig i mål och därmed avsluta min TjejKlassiker!!

Sluttid 34:35

Ps. Duscharna efter målgång var det sämsta jag varit med om. Vi fick stå på asfalt, men några skynken som inhängnade hela området o frysa som djur. Det regnade o var 10-15 grader i luften. Inte skönt! Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0