KM IK Jogg 5000 m

Trodde det var helkört att vinna då Anna-Karin skulle vara med o jag dessutom bär på ett par kilo extra i vatten denna tid i månaden :-( Men jag tänkte inte se mig besegrad utan bestämde för att ge henne en match.
Elin hade sprungit dagen innan på 23:15 och det kändes inte som att det skulle bli nåt problem att slå, så som sämst skulle jag klara en andraplats.

Gick iaf ut hårt, för hårt, låg på tröskeln. Första varvet gick strax under 4:00 min-tempo. Efter första varvet sänkte jag tempot men försökte ändå gå hyfsat hårt. Men när vi gick i motvind var det riktigt tungsprunget.
Hade som mål att försöka hålla rygg på Christoffer, men det gick bara inte. Han höll 4:05-tempo o jag insåg att jag måste släppa för att inte gå in i väggen.

Efter 2 km kände jag tröttheten o mjölksyran o längtade efter en rygg att gå på i motvinden. Tänkte att det skulle vara riktigt retligt om A-K låg i rygg på mig hela vägen för att sen spurta om mig in i mål. Hörde A-Ks ansträngda andhämtning o insåg att hon inte hade fixat o ligga o dra i motvind ändå, så det var bara att fortsätta jobba.

När det var 1 km kvar kollade jag på klockan och tyckte det gick lite för långsamt. Jag ville gärna persa o komma under 22:40 eller helst 22:30 o det började bli tajt. Jag lyckades öka lite o det räckte för att A-K skulle tappa min rygg o jag ökade stadigt avståndet hela vägen in i mål. Lyckades t.o.m. få till en lite spurt på slutet.
Jag gick därmed i mål som vinnare o numera klubbmästare. GÖTT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0