Running lights 2010

Efter 2,3 km uppjogg till starten och sammanstrålat med mina Jogg.se-kompisar var det dags för start, det bara kröp i kroppen o benen var fulla med spring.

Jag gick ut hyfsat hårt o sprang om en massa redan i starten, å andra sidan stod jag bland de sista så det var inte så svårt. Första km avklarades på 4:37. Redan efter 1 km tappade jag Christoffer, surt.

Hittade en rygg, en man i 45-årsåldern som höll jämt o bra tempo 4:40-4:50 tempo, hade även en tjej i rygg på mig tidigt. Där låg vi o tuffade på tills 6 km var avklarade. Då kände jag att han började tappa tempo, kollade på klockan o vi var över 5 min-tempo. Tvekade, fegade en stund om jag skulle ligga kvar eller gå om, men det gick alldeles för långsamt så jag gick om.

Efter 7,5 km kom vi (hade fortfarande tjejen i rygg) ikapp en Lonesome runner-kille, jag tuffade på och var nästan om när han tittar åt sidan och inser att han håller på att bli omsprungen av två tjejer. Killen gör då en tempoökning o drar iväg, denna tempoökning höll dock bara några hundratal meter sen tappar han och vi drar stadigt om.

Känns lite retligt att ligga o dra hela tiden, funderar på om hon bara ligger där bak o tar det lugnt o kommer spurta om mig på slutet. Men i uppförsbacken vid Brogården orkar hon inte hålla rygg längre utan tappar o förvinner bakom mig.

Jag lyckas hålla jämt o bra tempo hela vägen o under hela loppet känns det aldrig jobbigt. När jag svänger in på det ca. 300 m långa upploppet på Kungsgatan kan jag dessutom få till en riktigt snygg spurt, medan jag hör folk ropa -Heja Liselotte!!

Underbart kul o bra lopp på 11 km!!

Resultat 52,39 vilket gav en 9:e plats (Målet var att komma topp 10)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0