S.Ö.T Del 2

Var sååååå trött på dagen o kände mig som en zombie. Trodde inte jag skulle kunna starta alls. Men hann klämma in 5 min tupplur en timme innan start o det räckte för att jag skulle känna mig lite piggare.
Kändes skitkonstigt att börja springa precis efter jag sovit, men kroppen vaknade ganska snabbt till.

Efter start är värsta backen på banan,  det är mycket uppför första kilometern. Körde med musik i öronen o kände flyt från första steget. Jag sprang så avslappnat, även om jag kände att mjölksyran smög sig på i uppförsbackarna.

Jag tog rygg på Hans o det gick i stadiga 5:15 de första två km. Men tredje km börjar Hans tappa tempot. I uppförsbackarna är jag dock svag, medan jag där det planar ut kommer ikapp. Känner att det går lite för lugnt, men vågar inte gå om, än iaf.

När det är två km kvar känner jag mig så pigg o har så mycket spring i benen så jag lägger in den högre växeln o går snabbt om. Femte km går i 4:52-tempo o jag närmar mig snabbt Anna-Karin och när det är ca. en km kvar går jag om. Sista km avslutar jag på 4:34 o känner mig stark.

Sluttid 31:26 Bättre än förra veckan, men jag kan säkert ÄNNU bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0