SÖT 6 km del 2

Kände mig mycket bättre idag även om allergin kändes jobbig. Tänkte satsa på att ta mig under 30 min om det kändes ok.

Hade bestämt mig för att springa på känsla idag för att få en bättre mental upplevelse efter förra veckans jobbiga runda. Så jag gick ut lugnt o kontrollerat och behöll den känslan hela vägen. Efter ca. 3 låg jag på i riktigt bra tempo när jag i ögonvrån ser en JÄTTESTOR svart hund komma springande, morrande o skällande ur skogen o mot mig. Jag är inte hundrädd, men jag trodde verkligen att hunden skulle bita mig. Vågade inte annat än stanna o stå helt still, hunden sprang fram, morrade o nosade mig i nackan. Det var en stor svart Grand Danois om garanterat vägde mer än mig.
När hunden hade nosat klart slutat morra började jag sakta jogga därifrån tills hunden var utom synhåll så jag vågade började springa på igen. Världen adrenalinkick o inte på nåt bra sätt :-(

De sista kilometrarna flöt på i ett skönt o snabbt tempo, men irritationen över hund"attacken" var stor. Undrar vad jag kunnat springa på om jag inte blivit tvungen att stanna?
Nåja, jag vann iaf idag med o med god marginal :-D

Resutat 31:44

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0