SÖT 6 km del 1

Första deltävlingen av sex. De tre bästa resultaten räknas.
Jag var tveksam om jag skulle starta överhuvudtaget. Förkylningen har inte helt släppt och flåset var inte vad det borde. Slemhinnorna var ordentligt svullna o jag visste inte hur kroppen skulle reagera.
Frestelsen blev iaf för stor o jag bestämde mig för att köra ändå, det får bära eller brista.

Det var roligt att flera vänner kom dit o deltog eller bara kolla på, sporrar lite extra.

Jag gick ut hyfsat hårt o kände direkt att flåset inte var med mig. Syresatte mig inte tillräckligt bra o drog på mig mjölksyra direkt. Försökte hålla ett jämnt tempo iaf och bet ihop så gott det gick. Efter 2 -3 km blev det hemskt tungt o jag tänkte att "Nu skiter jag i detta" men plockade fram det tjockare pannbenet o fortsatte mata, mata, mata mjölksyran till trots. När det var 1 km kvar försökte jag mig på att öka tempot, visst gick det lite fortare men det var som att springa i kvicksand.

Det var så galet tungt idag o jag var helt slut efteråt, men glad att jag ändå genomförde det och dessutom som bästa tjej :-D Bra start på terrängserien och med tanke på förkylningen riktigt bra för självförtroendet att klara prestera hyfsat trots allt.

Resutat 32:12

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0