Kreta 21/6 2012

Var bara tvungen att besöka Pefki igen. Så underbar resa upp, trots galet mycket uppför, och sen det otroligt stillsamma pittoreska lilla byn där tiden tiden verkar stå stilla.


Spännande natur finns det gott om.


Ringlande vägar och ordentligt uppåt.


En hall och sen öppen planlösning ;-)


Lite vulgärt med hornen kanske?




Ännu ett besök på Kaffeneion för att köpa vatten. Träffade denna gång på ett par amerikaner och vi pratade en stund
innan jag begav mig vidare. Måste säga att det är så kul med alla människor jag träffar då jag är ute och springer. Jag är helt fascinerad av hur olika alla är och alla olika livsöden.

Idag var planen att springa lite längre och istället för att springa direkt tillbaka ner mot Makraigalos fortsatte jag vidare mot Agios Stefanos. Från Pefki fortsatte det uppåt mot Ag. Stefanos och jag tänkte att nu MÅSTE det gå utför snart.


Vips dök Ag. Stefanos upp, byn var mindre än jag trodde men inte lika mysig som Pefki.


Gatan in i Ag. Stefanos.


Bakom värsta rucklen kan det ibland dölja sig riktigt fräscha hus.


Till salu! För den händige ;-)

Stannade till som hastigast och fotade lite, då jag blev tilltalad av en farbror som satt i skuggan utanför sitt hus.
Han gestikulerade frågan, vad i hela friden jag gjorde ute o sprang i denna hettan??
Inga problem, sa jag tillbaka, jag har vatten, och visade mitt vätskebälte. Dock visade det sig snart vad rätt han hade.
Efter Ag. Stefanos gick det nerför mot Makriagalos igen och det var BRANT utför, knappt löpbart, och hett som i H................. Hittills hade det varit ordentligt varmt, men hettan som slog till när jag sprang utför denna branta serpentinväg var helt olidlig. Jag drack massor med vatten, tog GT-tabletter, men egentligen var inte vätska det stora problemet utan att det var så otroligt hett.



Makriagalos närmade sig sakta men säkert, men jag var tvungen att ta små korta promenadpauser för att hettan var så grym.



Slutligen kom jag iaf ner för berget, men mer eller mindre panikslagen över hettan, och vid första lilla Supermarket dök jag in och köpte en flaska iskallt vatten där jag hällde hälften över mig och andra hälften i mig.

Detta var definitivt en av de tuffaste träningsrundor jag gjort!!


En öl var gott efteråt!


Och ett bad såklart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0