GöteborgsVarvets premiärbana 14/4 2012

7:50 Samlas ett helt gäng med morgonpigga(?) löpare på Heden i Göteborg för att springa denna runda som var GöteborgsVarvets ursprungliga bana. Jag får genast synd på Håkan som jag växlar ett par snabba ord med.

8:00 Ger sig hela det långa tåget iväg, vi är bra många fler än när jag var med för två år sedan. Kul att så många hänger på.



Jag träffar direkt på Erik och vi slår följe och springer ikapp Michael som hunnit iväg en bit före medan jag stannat och fotat. Vi sprnger och tjötar om ditten och datten, inom kategorin löpning då såklart, och kilometrarna rullar snabbt på.

När vi kommer upp vid Linnéplatsen får jag syn på Claes så då börjar vi tjöta, har ju inte träffat honom på så länge så det är kul att träffa honom igen. Börjar sen prata med Anders, som jag inte träffat innan men messat med på jogg.se. Så roligt att lära känna nya människor.



Vid det här laget börjar det regna, lite lätt till en början, men sen tilltar det ordentligt.
Håkan springer ikapp mig och vi slår följe. Det känns tungt i kroppen och andningen gör sig påmind med. Jag är inte i den form jag var i somras och det känns att jag inte tränat något kuperat alls för minsta lilla motlut och jag blir andfådd.

Ungefär halvvägs blir det vätskekontroll, men det regnar ordentligt så det tar inte alls långs stund innan tåget sätter fart igen.

Det är en helt fantastisk stämning trots det dåliga vädret. Partykänsla, men utan alkohol och löpandes.
När vi är mitt på Göta älv-bron känner jag hur det börjar gunga under fötterna! Vilken läskig känsla!! Vi har fått bron i gungning och när jag kollar upp på ett signalljus på en stolpe ser jag att det svänger kraftigt fram och tillbaka.

Genom Nordstan är ändå bäst!! Alla sträcker på sig lite extra, ökar steget kraftigt och där står en massa människor och gapar när 400 pers kommer springande genom Nordstan.

Alla uppskattar inte vårt tilltag att vara ute och springa så här, men de flesta hejar på och verkar tycka det är en kul grej.

När vi kommer bort till Ullevi däremot är det en billist som inte uppskattar alls när vi kommer springandes över vägen. Han ger sig på att försöka köra rätt genom folkmassan mäkta irriterad, men får vackert vänta tills vi passerat.
Vid nästa väg kommer samme man igen och ska ta sig förbi. Än en gång får han vänta, men det är tydligt att han inte alls uppskattar det och försöker köra ändå.
Då vi passerar en tredje övergång, kommer samma man efter IGEN och då bryter ett kollektivt asgarv ut. Den stackarn kunde inte valt en sämre tid och plats att vara stressad på.



Väl tillbaka på Heden har det slutat regna, vi smaskar i oss varsin Kexchoklad och sen är det dags att dra sig hemåt efter en toppenmorgon. SÅ kul vi haft!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0