Långpass mot Göteborg 6/8 2011

Denna sköna morgon i augusti var det bestämt att vi skulle mötas vid stationen i Alingsås för att springa till Göteborg. Jag hade lite ont i mina knän så redan innan var jag i valet och kvalet hur långt det skulle bli, men bestämde mig för att låta känslan styra.

Där stod jag då ensam på stationen, det var inte helt bekräftat vilka som skulle komma. Ganska många hade anmält sig men det vet man ju hur det är. Att det skulle bli jag och svågern Martin visste jag iaf.
När tåget rullade in var det iaf två goa löpare med, Stefan Manning och en kvinna jag inte träffat innan.



Vi började så sakta rulla ut ur Alingsås och valde "the scenic route", fantastiskt vad Sverige är vackert ändå.



Under vägen avhandlades allt från skor och strumpor, till lopp och energidryck. Samtalen hade dock en tydlig gemensam faktor LÖPNING!! Jag älskar att träffa andra löparnördar!!
Vi tog det väldigt lugnt denna dag och det blev en och annan promenadpaus, vackra vyer och bara ren njutning.



När vi kom ner till Floda bestämde vi för att ta en matpaus på Floda pizzeria. Det var nog en syn när fyra svettiga löpare kliver in där. Men om ni visste vad gott det är med cola- och pommespaus efter 3 timmars löpning.




Efter detta gottiga rullade vi så sakteliga vidare mot Lerum, där jag valde att kliva av. Det kändes alldeles lagom med 3 mil i benen denna dag. Det var en skön dag med sköna människor och jag kände mig hemskt nöjd!


Kommentarer
Postat av: Henrik

Låter som en fin tur. Vilken väg tog ni mellan Alingsås och Lerum?



Hlsn



Henrik

2012-05-23 @ 11:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0