Midnattsloppet 25/8 2012

Kände mig inte alls i form och tvekade in i det sista om jag skulle starta. Skulle ändå till jobbet efter så jag tänkte att jag bestämmer mig på vägen in till Göteborg. Sjävklart styrde bilen in till Göteborg och Slottsskogen.
Det hällregnade denna kväll, så jag stannade kvar i bilen in i det sista för att inte bli kall i onödan innan start.
 
När det var lagom att ställa sig i startfållan joggade jag iväg mot starten, tog en liten extra sväng som uppvärmning innan jag ställde mig i mitt startled. Men det var snudd på omöjligt att veta vilket startled som var vilket och alla stod huller om buller. Lagom till startskottet gick lugnade regnet ner sig, skönt.
 
Då tävlingsformen var obefintlig bestämde jag mig för att ta det lugnt, inte kolla på klockan, utan bara springa på känslan. Det första som slår mig är vad mycket tråkigare denna bana är. Hela grejen är ju att springa inne i Göteborg! Uppför Säldammsbacken tar jag det riktigt lugnt, för att sen låta benen rulla på utför.
Km rullar på och jag känner mig förvånansvärt pigg.
 
Målet var först att klara banan på under timmen och det konstaterar jag snart att jag kommer klara lätt. Men så kommer den tuffa uppförsbacken vid 8 km, en lång och brant stigning upp mot Masthuggskyrkan. Jösses vad jobbigt!! Enorm lättnad när jag kan börja rulla nerför igen.
 
Sen bort mot Linnegatan och en lätt men lång stigning upp mot Slottsskogen igen. Jag är nu ordentligt trött, men vill självklart få till en slutspurt, så när jag ser målet trycker jag till och spurtar allt vad jag kan. MEN det jag ser är inte alls målet utan en upplyst uteservering. Målet ligger ytterligare 3-400 m bort, klarar inte att hålla spurttempot utan blir tvungen att dra ner på tempot  sista biten in mot mål.
 
GRYMT nöjd med min insats idag, men tanke på formen!
 
Tid 52:11
Placering 571 av 5060
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0