GöteborgsVarvet 18/5 2013

Det skulle bli varmt denna dag och arrangörer och deltagare verkade befara det värsta. Alla minns GV 2010 och ingen ville ha en upprepning. Dagen började med brunch hos en kompis för att sedan ta spårvagnen till Slottsskogen. Det var FRUKTANSVÄRT varmt, trångt och svettigt på spårvagnen och det tog nog rekordlång tid att ta oss till Slottsskogen. Jag var helt genomsvett och började må lite illa. Väl i Slottsskogen gick vi och kollade mässan m.m. Jag svettades nåt hemskt hela tiden och när det började närma sig start insåg jag att jag var hemskt törstig. Vet att det ska finnas vattenkranar runt start och mål, men i folkmassan hittar jag självklart inte nån. Jag inser att jag har fått lätt vätskebrist och starten har inte ens gått. Inget att göra än att ta det riktigt lugnt i början.

Starten går och jag joggar sakta iväg. Det är galet varmt och fuktigt i luften. Jag har helt klart vätskebrist och benen är som gelé. Men jag tar det lugnt och tar mig framåt iaf. När jag kommer fram till backen innan Älvsborgsbron är jag så törstig och känner mig helt utmattad så det är inget att göra än att gå uppför hela bron. Det fläktar iaf lite grann där uppe så när det bär av nerför igen kan jag börja springa. Precis i slutet av backen står dessutom världens bästa hejaklack, Carro & co, och hejar på mig som bara den vilket piggade upp väldigt mycket!

Efter jag fått i mig lite sportdryck börjas det kännas lite bättre och benen blir betydligt piggare. Men mitt viktigaste mål är ju en vecka efter så jag tar det ändå ganska lugnt. 
När jag kommer ut vid TV-huset hör jag helt plötsligt en helt galen åskknall som skrämmer halvt ihjäl mig då jag är ute på helt öppen yta och åskan verkar vara precis när. Därefter är det som att himlen öppnar sig och det börjar spöregn på tvärsen. Världens storm bryter ut och saker börjar blåsa omkring, kravallstaket faller omkull och mattan (stor kraftig sak) som ligger över tidtagningen börjar ta till väder innan någon lyckas få tag i den.
Som tur är går åskvädret över väldigt fort och jag känner mig nu avsvalkad och pigg så jag börjar trycka på lite. Känslan blir dock kortvarig och nu är den fuktiga värmen värre än nånsin. Så det är bara att gå tillbaka till jogg igen och bara ta mig runt. 
Jag stannar vid varje kontroll och dricker, min vätskebalans känns inte alls bra, men det är inte värre än att jag kan ta mig i mål och må ok. 
Mitt 14:e GV är över på tiden 2:04:57 och jag känner mig inte nöjd, men det kanske jag borde göra med tanke på omständigheterna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0