VarvStafetten 15/5 2013

Tävlingarna duggade tätt denna veckan och VarvStafetten ihop med IK Jogg kunde jag bara inte missa.
Jag skulle mot bättre vetande springa två sträckor, men det skulle ändå bli kul. Tyvärr hade jag hemska problem med allergin nu och jag var tungandad. Men det var bara att köra på och hoppas på det bästa.
 
Första sträckan kändes som jag höll på att dö, benen kändes ok, men allergin och andningen var rena döden. Jag tog det ganska lugnt i uppförsbackarna men försökte trycka på så gott det gick ändå.
 
Inför andra sträckan fick jag inhalerat lite och då släppte det lite i andningen, men det kändes att jag redan sprungit en gång och jag hade lite mjölksyrakänningar. Tog mig i mål, nöjd med min insats och att jag sprang båda sträckorna på hyfsat lika tider.
 
Sträcka 1: 18:10
Sträcka 2: 17:41
 
Sträckorna var ca. 4 km.
 
Taskig färg på stavarna!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0